2008. július 2., szerda

Borban párolt édeskömény

A hétvégén beszerzett édesköményből nem kellett mind a zöld pizzához, ezért még egy receptet ki tudtam próbálni belőle. Az alapötletet innen vettem, de aztán kedvemre alakítottam. Sütő helyett fent, egy lefedhető, mély serpenyőben készítettem, a margarin helyett visszafogott mennyiségű olívaolajjal, meg mivel nem köretnek szántam, hanem önálló ételnek, újkrumpli-szeletekkel tettem tartalmasabbá. Utóbbi igen jó ötletnek bizonyult, mert kellemesen megfér a karakteres édeskömény mellett, így összességében finom ebédem lett.

4 kis édesköményt alaposan megmostam, félujjnyi szeletekre vágtam. A közepéből csak azt a részt szeleteltem bele, amit még könnyedén el tudtam vágni a késsel (a többi alighanem szálkás lett volna még megpárolva is). A krumplikat nem hámoztam, csak körömkefével megsikáltam, majd kb. fél centi vastag szeletekre vágtam. Egy tálban összeforgattam a felszeletelt zöldségeket. Körülbelül fele-fele arányban volt benne az édeskömény és a krumpli. Vékonyan kiolajozott serpenyőbe öntöttem, kevés sóval és pár tekerésnyi borssal fűszereztem, majd friss kakukkfű-leveleket tépkedtem rá. Megcsorgattam még egy kis olívaolajjal (kell, hogy kioldja a fűszerek aromáját), majd ráöntöttem egy fél üvegnyi fehérbort (legközelebb egy kicsit kevesebbet is elég lesz). Kis lángon, lefedve pároltam, közben vagy kétszer falapáttal átforgattam. Amikor már majdnem puha volt, fedő nélkül is kapott pár percet. A tűzről levéve rátépkedtem az édeskömény félretett leveleit. A maradék borral tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails