2012. május 26., szombat

Tavaszi zöldborsós tészta (laktovegetáriánus)

A Tanyáról hozott friss zöldborsóból készítettem ezt az igazán tavaszi fogást ma ebédre. Nagyon ízlett mindkettőnknek, és üdítő változatosság a sok paprikás után (ami Isti kedvence, ha borsóról van szó).

 

Hozzávalók 2 személyre
25 dkg tojásmentes fodros nagykocka
30-40 dkg zsenge zöldborsó
1 újhagyma
1 evőkanál ghí (vagy vaj vagy olaj)
1 teáskanál dijoni mustár
1/2 citrom leve
5 dkg füstölt (házi)sajt


Megfőztem a tésztát a szokásos módon.
Közben vastag aljú edényben megolvasztottam a ghít, majd kis lángon, időnként megkeverve megpároltam rajta a borsót. Amikor majdnem kész volt, hozzáadtam a vékony karikákra szelt újhagymát is (a zöldjét is nyugodtan bele lehet vágni, az mehet kicsit vastagabbra). Végül pedig hozzákevertem a mustárt és a citromlevet, majd összeforgattam a leszűrt tésztával. Kevés reszelt sajttal megszórva tálaltam; ki-ki ízlés szerint sózta az adagját.

Ötlet: GoodFood 2012/2. (április) - Tavaszi zöldséges metélt citromos-snidlinges szósszal
  

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails