2012. május 4., péntek

Krumpli-póré gratin (laktovega)

Az öreg krumpli ilyenkor már - nem meglepő módon - csírázik is, fonnyadt is, de azért még ehető. Ha így folytatjuk, el is fogy az utója, mire olcsó lesz az új, ami ráadásul már szabad földben termett. Ahhoz is gyűlnek már a kipróbálandó receptek, de addig is megmutatom, mivel csaptam közé a réginek valamelyik nap.


Hozzávalók 2 személyre
1 kg krumpli
2 kisebb póréhagyma
2 dl tejszín
3 dl zsíros tej
1 teáskanál VegaNatura ételízesítő
1 babérlevél
1 dkg vaj
10 dkg füstölt (házi)sajt

Kis lábosba öntöttem a tejszínt és a tejet, beletettem a babérlevelet és az ételízesítőt, és összeforraltam. (Füstölt fokhagyma héját is tettem bele, de csak mert épp rátaláltam a spájzban - kellemes füstös ízt adott neki, és így maximálisan kihasználtam ezt a remek alapanyagot.) Lefedve félretettem arra az időre, amíg előkészítettem a zöldséget. Meghámoztam és vékony (kb. 3 mm vastagságú) szeletekre vágtam a krumplit, megmostam és szintén vékony szeletekre vágtam a pórét, zöldjének ép részével együtt. Kivajaztam egy közepes tepsit (20 x 30 x 5 cm), vegyesen beleraktam a krumplit és a pórét, aztán ráöntöttem a fűszeres tejet (a babérlevelet az étel közepébe dugtam, a hagymahéjat viszont kivettem belőle). Végül ráreszeltem a sajtot, és lefedtem az egészet alufóliával. 200 fokon 45 percig sütöttem (addig, míg a krumpli már majdnem puha volt - vagyis járta a villa, de azért még némi ellenállást tanúsított a beleszúráskor), majd levettem a fóliát, és rápirítottam a tetejére a sajtot (kb. 10 perc). Utána pedig az elzárt sütőben pihentettem még kb. 10 percig.

Forrás: GoodFood
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails