2012. május 27., vasárnap

Expressz napraforgópástétom (vegán)

Tegnap délután az alábbi nagyon egyszerű pástétomot dobtam össze Istinek vacsorára a kenyérhez. Annyira átütő sikere volt, hogy nem merülhet feledésbe a recept!

Szárazon, állandó kevergetés mellett illatosra pirítottam 2 marék (kb. 10 dkg) hántolt napraforgómagot, majd miután kihűlt, kávédarálóval megőröltem. Hozzákevertem 4 teáskanál sörélesztőpelyhet meg 1 kávéskanál VegaNatura ételízesítőt (a só + valamilyen zöld fűszer összeállítás sem lehet rossz...), majd annyi vizet, hogy jól kenhető állagú krémet kapjak (apránként adagoltam, összesen valamivel több, mint 1/2 dl kellett hozzá). Így rögtön is finom volt, de kb. egy óra elteltével - mire Isti végzett a kerti munkákkal és bejött enni - még sokkal ízletesebb lett. (Ez csak "kísérleti" mennyiség volt, legközelebb minimum duplázni fogom.)

Később az is eszembe jutott, hogy a poralakú összetevők keverékéből akár többszörös mennyiséget is elő lehet készíteni és zárható üvegben tárolni (egy-két hétig biztosan eláll, azt azért ne feledjük, hogy az olajos magvak darálva sokkal gyorsabban avasodnak, mint egészben). Így már csak vizet kell hozzáadni, amikor minimális munkával és extra hozzávalók nélkül akarunk valami finom kenyérrevalót készíteni, ami ráadásul még egészséges is.
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails