2010. január 6., szerda

Sárgaborsófőzelék (vegán)

Egy újabb változat a témára:

Feltettem főni 1 bögre megmosott sárgaborsót 2,5 bögre vízben. Miután felforrt, kis lángon, félrebillentett fedő alatt puhára főztem (kb. 25 perc). Érdemes vigyázni, nehogy kifusson; valamint mellőzni a kevergetést, mert különben idő előtt sűrűsödik a leve és könnyen odakap az alja. A végén ízesítettem 1 evőkanál sós paprikakrémmel, majd villával alaposan átkevertem, és nagyjából összetörtem (neki lehet menni krumplinyomóval is, vagy botmixerrel, ha simább főzelékre vágyunk). Tálalás után megvártam, míg ehetőre hűl, ekkor csorgattam rá adagonként 1 evőkanál citromlevet és 1 evőkanál hidegen sajtolt napraforgóolajat. (Utóbbi karakteres napraforgó-ízű, egészen más kategória, mint finomított társa. Másféle hidegen sajtolt olajjal is jó lehet.) Ez a mennyiség 2 adag.

A sárgaborsókrémből kiindulva, csak ezúttal önálló ételként.

Idő: kb. fél óra elteltével lehet enni, a munka része viszont csak 5 perc
Pénz: kb. 100 Forintból kitelik a 2 adag
A citrom kivételével hazaiból.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails