2009. augusztus 2., vasárnap

Hasábburgonya és zeller a sütőből

A különféle fasírtokat már elég régóta így sütöm, egy ideje pedig erre is rászoktam:

A krumplit meghámozom, és nem túl vastag hasábokra vágom. Tányéron, csomójára "mérem ki" az adagokat. Az egészet egy nagy tepsire borítom, majd kézzel összeforgatom adagonként 1 evőkanálnyi olívaolajjal, és vékonyan szétterítem az egészet (nem baj, ha nem egy réteg, de azért ne legyen nagyon vastagon). 200 fokon, légkeverésen 25-30 perc alatt megsül. Légkeverés nélkül is működik, csak akkor félidőben érdemes egy lapáttal óvatosan átforgatni. Tálalás után, a tányéron enyhén sózom. Zellerimádóknak a zeller is nagyon finom így, illetve ha fel akarom dobni egy kicsit a sima sült krumplit, akkor egy részét lecserélem erre (mint most is). 1 adagért nem tartom érdemesnek felfűteni a sütőt, de többért már igen - itt egyszerre megvan, és időben sem járok sokkal rosszabbul, mintha több körben sütögetném serpenyőben. Köretnek is jó lenne, de én nagyon gyakran csak egy kis mártogatót fogyasztok hozzá (pl. fűszeres paradicsomszószt vagy valamilyen zöldfűszerrel elkevert tejfölt).

Az ötleten a NoSalty webszakácskönyvben akadt meg a szemem.

Idő: kb. 35-40 perc a tálalásig (az előkészítéshez szükséges idő mennyiségfüggő)
Pénz: kb. 50 Ft / jó nagy adag, csak krumpliból még olcsóbb
Nálam a zöldség mindig hazai (ráadásul környékbeli termés), az olívaolaj viszont nyilván nem.

4 megjegyzés:

Daisy írta...

Ezt a sütési módot már én is felfedeztem magamnak néhány éve. Amióta légkeveréses sütőm van, azóta sok mindent kipróbáltam már. A zeller nálunk is nagy sláger lett, és mindég keveset készítek belőle. Még magamon is meglepődtem, hogy mennyire finom, pedig én nem eszem meg a zellert csak az ízét szeretem.

Dulmina írta...

Nálam is új távlatokat nyitott a normális sütő, bár ez az égetős gázsütőben is meglepően jól szokott sikerülni.

erős ildikó írta...

Nekem nem légkeveréses a villanysütőm, de nagyon szépen süt.
Tetszik ez a módszer, praktikus és könnyű.

Bridge írta...

Jó ötlet így megsütni, hőlégkeveréssel még nem próbáltam.

Candidadiéta alatt találta ki Anyu, hogy krumpli helyett zellert párol meg kis olajjal keverve. Az is nagyon finom, de akkoriban használtam babfőzelékbe is szintén burgonyát helyettesíteni. És nyersen is jóízű. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails