2008. január 29., kedd

Mákos-bodzás süti

Mákkészleteim szerencsére még messze vannak a kifogyástól, úgyhogy újabb ígéretes receptet próbáltam ki ezzel a hozzávalóval.

Áfonyalekvár nem lévén itthon, házi bodzadzsemmel helyettesítettem (1 rész reszelt alma és 1 rész leszemezett bodzabogyó, édeítővel és kevés citromlével ízesítve, dzsem kocsonyásítóval összefőzve). A tésztát Graham lisztből gyúrtam, és cukor helyett édesítőt használtam (a habhoz port, a többi részhez folyékonyat).

Az eredmény: látványos is, finom is. És egyáltalán nem száraz :-)

--------

Utólagos kiegészítés: Mivel a hivatkozott recept már nem lelhető fel az eredeti helyén, a receptfüzetemből ideírom a saját változatomat (tehát ahogy a képen látható sütit készítettem):

25 dkg teljes kiőrlésű lisztet összekevertem fél csomag sütőporral, majd 10 dkg puha vajjal, 2 tojás sárgájával, pár csepp folyékony édesítővel és némi hideg vízzel közepesen kemény tésztát gyúrtam belőle. Kikent, lisztezett tepsibe (három darabos készletből a középső méret) igazítottam úgy, hogy a szélén pár centis pereme legyen. 180 fokon világosra sütöttem. Közben 2 tojás sárgáját összekevertem 6 evőkanál darált mákkal és némi folyékony édesítővel. A 4 tojás fehérjéből habot vertem 3 evőkanál édesítőporral, majd óvatosan összeforgattam a mákos keverékkel. A langyosra hűlt tésztát vastagon megkentem bodzadzsemmel, rásimítottam a mákos habot, majd 160 fokon addig sütöttem, míg a teteje halvány barna lett.

Ha valaki idegenkedik az édesítő használatától, akkor mézzel is elkészítheti - legközelebb én is így fogom :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails