2012. november 2., péntek

Retekleves (vegán)

A múlt szombaton bevásárolt sörretek nem fogyott el mind nyersen, így a maradékot megfőztem a pénteki készletkisöpréskor. Ez az ízletes leves lett belőle:


Hozzávalók 3-4 személyre
  • 2 nagy sörretek (kb. 40-50 dkg)
  • 1 sárgarépa
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 kis csokor kakukkfű levelei
  • 1 teáskanál VegaNatura ételízesítő
  • csipetnyi reszelt szerecsendió
  • csipetnyi törött (zöld) bors
  • 1 evőkanál Graham-liszt
  • 1 liter víz
  • 1 marék tojásmentes, apró száraztészta (kézi tarhonyát használtam)
  • 1 kis csokor petrezselyemzöld

Megtisztítottam és kis kockákra vágtam a répát és a retket. Fölmelegítettem az olajat, belereszeltem a fokhagymát, majd hozzátettem az előkészített zöldséget meg a fűszereket. Összekevertem, és kis lángon, fedő alatt pároltam pár percig, aztán beleszórtam a lisztet, jól összekevertem, és felöntöttem vízzel. Forrás után beletettem a tarhonyát is, és kis lángon addig főztem, míg minden megpuhult. Végül sóztam, tálaláskor pedig megszórtam apróra vágott petrezselyemzölddel.

Tipp: télen fekete retekből készítve is finom lesz.


Forrás: Kaldeneker György receptje
 

2 megjegyzés:

Bridge írta...

Még soha nem jutott eszembe megfőzni. Olyasmi íze van, mint a karalábénak?

Dulmina írta...

Igen, hasonlít valamelyest a karalábéhoz. Én is csak pár éve fedeztem fel, hogy meg is lehet főzni, sőt, a nyersen túl csípős példányok valósággal megszelídülnek a hőtől. A kis piros, tavaszi retekkel persze sose tennék ilyet.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails