2012. augusztus 8., szerda

Töltött csillagtök mediterrán hangulatban (vegán)

Az idei első csillagtök olyan takaros volt, hogy sajnáltam volna fölaprítani, így inkább megtöltöttem. Jót tett neki a sok zöld fűszer és az ízletes belevalók, ráadásul a köretnek szánt rizs is szép pergősre párolódott alatta.


Hozzávalók 2-3 személyre

  • 1 bögre (2,5 dl) barna rizs
  • 1,5 bögre víz
  • 1 kávéskanál só
  • 1 közepes csillagtök (patiszon)
  • 1 paprika
  • 1 paradicsom
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1 marék olívabogyó
  • csipet só
  • 1-2 teáskanál olaszos fűszerkeverék (szárított szurokfű, borsikafű, bazsalikom, rozmaring)
  • 2 evőkanál olívaolaj

Közepes méretű, műanyag részeket nem tartalmazó (!) lábasba szórtam a rizst, ráöntöttem a vizet, sóztam. Meghámoztam a csillagtököt, teáskanállal eltávolítottam a magjait, éles késsel levágtam a tetejét, aztán  húsának vastagabb részeiből is kifaragtam valamennyit óvatosan. Ehhez hozzátettem az apróra vágott paprikát, paradicsomot, hagymát és olajbogyót, összekevertem a fűszerekkel, és beleraktam a tökbe (a sózásnál nem feledtem, hogy az olívabogyó is sós). Megcsorgattam olívaolajjal, majd rátettem a tök tetejét, és az egészet beleállítottam a lábasba a rizsre. Megkentem olajjal, és megszórtam a fűszerkeverékkel. Lefedtem, és hideg sütőben indítva 200 fokon 1 órát sütöttem, plusz utána az elzárt sütőben hagytam még 10-15 percig. A töltött csillagtököt kettévágva, a rizzsel körítve és friss bazsalikommal díszítve tálaltam.


1 megjegyzés:

Bridge írta...

Ötletes, hogy együtt készült a rizzsel. Gondolom az is átvette a finom ízét.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails