2011. május 28., szombat

Lecsós-rizses egytál (vegán)

A fagyasztókiürítés egyik utolsó lépéseként a hét folyamán előkerült a mélyből három fél padlizsán, amikről a beirdalás alapján könnyen kitalálható volt, hogy sültként került be oda. Ilyenkor még úgysem veszek frisset, így elmegy, mert aztán ha megéri az újabb padlizsánszezont, akkor ugye ott kallódik további hosszú hónapokig, utána meg egyre csak nő az esélye, hogy a tányér helyett a komposztálóban végzi. Gondolkodtam, mibe is lehetne elsüllyeszteni egy ilyen se íze, se bűze minőségű hozzávalót. Kerüljön mellé valami ízletes, fűszeres, ez világos; meg legyen tartalmas is, mert egyfogásos ebédként kerül majd asztalra. Rizs, darált paprika meg paradicsom, friss kakukkfű - pazar, indulhat a főzőcske!


A padlizsánokat még reggel kivettem a fagyasztóból egy tányérra, és megvártam, míg felengednek (pár óra). Ekkor kikapartam őket a héjukból, és később így adtam a készülő ételhez. (Elfekvő sült padlizsán helyett a frisset - 1 nagy vagy 2 kisebb darabot - felkockázva megsütöttem volna serpenyőben egy pici olajon, és így használtam volna helyette.)

2-3 evőkanál olívaolajon kevergetve átpirítottam 1 bögre (2,5 dl) barna rizst, majd felöntöttem 2 bögre vízzel. Ízesítettem 1 evőkanál zöldségkeverékkel és 1 teáskanál tengeri sóval, és forrás után kis lángon, lefedve majdnem puhára pároltam. Ezután hozzáadtam az előkészített padlizsánt, valamint 1 Kubus üveg (330 ml) "lecsó-szószt" és még 3-4 dl vizet (egy részével ki lehet öblíteni az üveget, így semmi sem vész kárba). Addig főztem tovább, míg megpuhult a rizs és az egész étel valamelyest besűrűsödött. Közben időnként megkevertem, adtam hozzá 1 evőkanál pirospaprikát, meg beletépkedtem 1 csokor friss kakukkfű leveleit (ennek hiányában használható más zöld fűszer, ha úgy jön ki, akár 1 teáskanálnyi szárított is megteszi). Ez a mennyiség 4 adag, amit mi egy nekiülésből eltüntettünk, mert jólesett a repeta.
 

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Már a lecsó szó hallatán elalélok, imádom

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails