2011. május 29., vasárnap

Gyümölcsös tejbezabi (laktovega)

Gyors, könnyű reggeli vagy akár nyári leves is lehet ez a finom, tápláló, csupa gyümölcs étel.


2 adaghoz meghámoztam és tányérokba kockáztam 3 közepes almát. Egy kis lábasba mértem 2 bögre (2*2,5 dl) tejet, hozzáadtam 2 csapott teáskanál barnacukrot, feltettem melegedni, majd belekevertem 1 mokkáskanál őrölt fahéjat és 3 evőkanál zabkorpát. Állandó kevergetés mellett felforraltam. (Később is hozzá lehet adni a zabkorpát, akkor kevesebb időn át kell kevergetni, csak tapasztalataim szerint úgy könnyen csomós lesz.) A kész tejbezabit az előkészített almára öntöttem, és kanállal óvatosan összeforgattam. Tetejét pár szem eperrel díszítettem.

Természetesen más idénygyümölccsel is készíthető, tetszés szerint. Ha még forrón öntjük rá a tejbezabit, akkor átmelegszik és picit puhul is a belekevert gyümölcs, ha csak később, akkor közel változatlan marad. Ezzel a zabkorpamennyiséggel olyan se nem híg, se nem sűrű állagú, de levesnek például hígabbra csinálnám a levét és kevesebb gyümölcsöt tennék bele. Fahéj helyett vaníliakivonattal ízesítve vagy a cukrot házi vaníliás cukorra cserélve is finom. Langyosan és hidegen egyaránt tálalható; de vegyük figyelembe, hogy hűlve sűrűsödik valamelyest.
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails