2011. augusztus 30., kedd

Tökfőzelék zabpelyhesen (vegán vagy laktovega)

Idén is kiváló termés van főzőtökből a Tanyán, úgyhogy adott az alapanyag a tökös finomságokhoz. Például főzelékhez, amit az itthon lévő egyéb alapanyagokhoz igazodva most épp így készítettem (és annyira bejött, hogy azóta már ismétlés is volt belőle):


2 közepes főzőtököt meghámoztam, lereszeltem (úgy 1-1,5 kilósak voltak darabonként, de a magok eltávolítása miatt elég sok volt a veszteség). Apróra vágtam 3 kicsutkázott paprikát és 2 meghámozott paradicsomot. Vastag aljú fazékban pár evőkanálnyi olajat melegítettem, és kevergetve addig sütögettem rajta a paprikát, míg összeesett és némi színt kapott. Ekkor hozzáadtam a tököt, és időnként megkeverve roppanós-puhára pároltam. Közben amikor úgy láttam, hogy kevés a saját leve, hozzákevertem a paradicsomdarabokat is, és enyhén ztam, valamint beletéptem egy nagy csokor kaprot. (Ha idősebb a tök és nem nagyon akar saját levet engedni, akkor egy kis vizet öntsünk alá - illetve laktovegetáriánusok használhatnak tejet is.) A végén 2-3 marék zabpehely belefőzésével sűrítettem be. Így feltét nélkül is tartalmas egytálétel lett. Isti fokhagymával, én meg ecettel ízesítettem még a tányéromon. Sikerült jól elrugaszkodni a hagyományos tökfőzeléktől, de egyikünk sem bánta, mert finom ebédünk volt.
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails