2011. július 13., szerda

Mustáros zöldbableves (vegán)

"Ami van itthon" leves 2011. július 13-án, szerdán:

A végek levágása után 2-3 centis darabokra vágtam fél kilónyi zöldbabot. Meghámoztam és kis hasábokra vágtam fél kilónyi krumplit, 4 répát, 2 petrezselyemgyökeret. Feltettem őket annyi vízben, amennyi jól ellepte őket; beledobtam egy babérlevelet. Miután felforrt, kis lángon, lefedve addig főztem, míg a bab roppanós-puha lett. A végén 1 teáskanál sóval és 2 evőkanálnyi dijoni mustárral ízesítettem, sűrű kóstolgatás mellett. Tálaláskor petrezselyemzöldet téptem bele és megcsepegtettem egy kis hidegen sajtolt olajjal. Tartalmas és ízletes ebéd lett, a mustártól kellemesen savanykás-fűszeres. Ez a mennyiség 5-6 adag.

Főzeléknek is elkészíthetjük úgy, hogy kevesebb vízzel öntjük fel, és a végén besűrítjük valahogy (például a belefőzött krumpli egy részének összetörésével, vagy egy kis keményítő vagy zabpehelyliszt hozzáadásával).
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails