2011. április 11., hétfő

Sült káposzta (vegán)

Sokféle zöldséget szeretek sütőben megsütve, így szívesen tettem egy próbát a káposztával is. Első nekifutásra ugyan sikerült fűszerbe fojtani (betartván a kiinduló receptet), viszont határozottan láttam fantáziát a témában, és legközelebb a kis káposztát meglátva a Főkóstoló is egyből mondta, hogy kevésbé borsosan (leginkább bors nélkül) szívesen enné sütve, így hát ismétlés lett a saját fejem után:


2 bőséges adaghoz egy kicsi, tömör fej káposztát cikkekre vágtam úgy, hogy a torzsa összetartsa a leveleket (szerintem először félbe érdemes vágni, majd azokból cikkeket úgy, hogy 2-3 centi legyen a legszélesebb részük, és jusson mindegyikbe a torzsából is). Elrendeztem őket egy szilikon sütőlappal bélelt nagy tepsin, egy rétegben. Kifacsartam egy fél citrom levét, összekevertem kb. ugyanannyi olívaolajjal, és egy kenőtoll segítségével eloszlattam a káposztaszeleteken. Alaposan megsikált és félbevágott kis krumplikat is tettem melléjük, vágott oldalukkal lefelé. Az egészet betettem a sütőbe 200 fokra, majd amikor már érezhetően puhultak, a krumpli is megkapta a maga ízesítését: megfordítottam őket, villával "beleszántottam" a közepükbe, és megkentem őket olajjal, amiben előbb elkevertem egy kis csemegepaprikát. Így szép színes lett ez az egyszerű, de a krumplitól azért laktató tél végi fogás, és jól érvényesült a káposzta saját íze (mert van ám neki, és sütve sokkal intenzívebb, mint más formában elkészítve).
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails