2010. március 7., vasárnap

Paszulyos káposztaleves (vegán)


Éjszakára beáztattam 1 bögre fehér babot.

Másnap egy nagy fazékban, amiben majd az egész étel elfér, friss vízben feltettem főni. Forrás után kis lángon, fedő alatt csendesen főztem.

Amíg a bab főtt, előkészítettem a zöldségeket: Meghámoztam és kis hasábokra vagdostam 5 kis répát és 5 kis petrezselyemgyökeret (kb. fél liter lett a kettő együtt feldarabolva). Falatnyi darabkákra vágtam 1 kis fej (kb. 3/4 kg) káposztát (először jó ujjnyi vastag cikkekre szeltem, majd azokat keresztbe elvagdaltam pár helyen - mint ahogy a kelkáposzta belsejét szoktam a főzelékhez). (Konzerv babbal se lenne gyorsabb, mivel a babfőzés idejét épp kitölti a többi hozzávaló előkészítése.)

Mire ez meglett, a bab is érezhetően puhult már. Hozzáadtam a zöldségeket, valamint ízesítettem 3 kis babérlevéllel, 1/2 teáskanálnyi őrölt köménymaggal, 1 kis marék szárított majorannával (saját termés, nem annyira erőteljes aromájú, mint a bolti tasakos, de kifejezetten finom), 1 teáskanál sóval és pár tekerésnyi frissen darált tarkaborssal. Felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen ellepje (így közel egytálételnyi sűrűségű lesz a végén - lehet persze levesesebbre venni a figurát, akinek úgy szimpatikusabb).

Miután felfőtt, kis lángon, lefedve főztem tovább. 1 evőkanál rizslisztet simára kevertem egy kis vízzel, és mikor már majdnem jók voltak a zöldségek, hozzákevertem, és együtt főztem készre. Megkóstoltam, és beigazítottam a fűszerezését.

Azon melegében tálaltam ezt a tartalmas ételt, most csak így vegán módozatban, fogyasztás előtt egy kis hidegen sajtolt napraforgóolajat csöpögtetve rá. Az eredeti szerint tejfölre kellene szedni a tányérba - a maradékból kipróbálom majd így is (egyébként jó ötlet, hogy nincs belefőzve a tejföl, mert így a fogyasztáskor ki-ki eldöntheti, hogy igényt tart-e rá).

A kiinduló receptet az Ízek és érzések magazin új (2010/1.) számában olvastam. Ott Káposztás paszulyleves néven fut, csak én sűrűbbre csináltam és alaposan eltoltam az arányt a zöldségek javára, a hagymaféléket pedig mellőztem belőle. Egyből megtetszett, hogy egy könnyed, egyszerű variáció a bablevesre, húsok és húspótlók nélkül, ráadásul minden van hozzá itthon - sőt, a télire betárazott zöldségkészletek apasztásának külön örülök.

Idő: 1 óra elteltével lehet enni, ebből kb. fél óra munka (+ a babot ne felejtsük el időben beáztatni)
Pénz: kb. 350 Ft az egész, ami 4-5 adag egytálétel, vagy bővebb lére engedve ízlés szerint több leves
Hazai alapanyagokból, a fűszerek egy része kivételével.

2 megjegyzés:

LiliNortianyu írta...

Szia!Díjat kaptál,átveheted a mannáriumban.

Marcipán és Frutti írta...

Szia!Én is díjaztalak:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails