2007. december 4., kedd

Adventi ajtókoszorú

Mivel a benti, asztali adventi koszorút nem volt egy nagy ördöngősség összerakni, kedvet kaptam hozzá, hogy valami kinti díszt is készítsek. Persze ehhez már nem volt koszorúalapom, meg tulajdonképpen semmim, és a csöpögő esőben nem is szándékoztam elindulni egy túrára emiatt.

Némi gondolkodás után hozzáfogtam az elkészítéséhez az itthon fellelhető alapanyagokból, úgymint: fűzfagallyak, alumíniumdrót, tuja-ágak, tobozok, szárított citrom- és almakarikák. Közben találtam még egy szép piros terméses ágat, de ez már csak extra bónusz volt.

A fűzfagallyból csináltam meg az alapot, összemarkoltam valamennyit, és rögzítésként drótot tekertem rá körbe-körbe. A két végét összedolgoztam, majd a tetejére és az oldalára tuja-ágakat raktam, és azokat is a dróttal rögzítettem. Úgy csináltam, hogy az előzőnek a szárát mindig eltakarja a következő ág, a drót pedig a rögzítésen túl némi formát is adjon neki. Erre az alapra aztán U alakúra hajlított vékony dróttal tűztem fel a szárított gyümölcskarikákat. A tobozoknak meg az alját tekertem körbe vékony dróttal, aminek a végét kis tüskének meghagytam, hogy szintén bele tudjam szúrni az alapba.

Első próbálkozásnak nem lett rossz, bár ha most fognék hozzá, kicsit csinosabbra csinálnám. De lehet hogy csinálok is egy kisebbet, asztali dísznek - a tuja illatát feldobva valami fűszerrel...

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails