2012. április 4., szerda

Zöldséges-sajtszószos penne (laktovega)

Újabb GoodFood recept - ezúttal már az áprilisi számból -, természetesen ismét a saját ízlésünkhöz alakítva. A tormával és a színes zöldségekkel igazi tavaszias finomság vált az alapreceptből.


Hozzávalók 3-4 személyre
  • 33 dkg durum penne (a kilós csomag harmada)
  • 1 kisebb póréhagyma
  • 2 karcsú sárgarépa
  • 2 evőkanál olaj
  • 7 dl zsíros tej
  • 1 babérlevél
  • 1/2 dl olaj
  • 5 dkg (2,5 evőkanál) Graham-liszt
  • 2 kávéskanál só (ha sós a sajt, csökkentsük a hozzáadott só mennyiségét)
  • 1-2 evőkanál ecetes reszelt torma (ne féljünk a csípősségétől, a hő sokat elvesz majd belőle)
  • 20-25 dkg karakteres ízű sajt (fűszeres, füstölt házi sajtot használtam)
  • 1-2 evőkanál olaj a tepsi kikenéséhez

Felforraltam a tejet a babérlevéllel, majd lefedve félretettem.

Megfőztem a tésztát a szokásos módon.

Közben megtisztítottam és vékony karikákra vágtam (spárgahámozóval "elfaragtam") a répát. Hosszában ketté, majd keresztben pár milliméteres szeletekre vágtam a pórét. Vastag aljú edényben 2 evőkanálnyi olajat melegítettem, és kevergetve addig pirítottam rajta a répát és a pórét, míg utóbbi összefonnyadt, de még nem kezdett el barnulni. Kiszedtem és félretettem.

Ugyanebben az edényben világos rántást készítettem 1/2 dl olajból és a lisztből, majd kisebb részletekben, folyamatos kevergetés mellett felöntöttem a meleg tejjel (a babérlevelet kidobtam belőle), és sűrűsödésig főztem (pár perc). A tűzről levéve belekevertem a mártásba a sót meg a tormát, a félretett zöldséget, valamint a lereszelt sajt bő 3/4 részét.

Hozzáforgattam a leszűrt tésztát. Közepes méretű (20*30*5 cm), vékonyan kikent tepsibe terítettem, ráreszeltem a maradék sajtot, és 180 fokra melegített sütőben 15-20 percig sütöttem; amíg szépen pirulni kezdett a tetején a sajt.

Azon melegében tálaltam. Nem sokkal később bezsebeltem érte a dicséretet, és újfent megállapítottam, hogy igen jó ízlése van a Főkóstolónak :)

 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails