2009. december 5., szombat

Aszalt gyümölcsös golyócskák

Ünnepi hangulatot idéző finom csemege:

22 dkg aszalt gyümölcsöt (én most 12 dkg mazsolát és 10 dkg aszalt almát, amúgy az eredetiben mazsola, szilva és sárgabarack van egyenlő mennyiségben) egy nagy vágódeszkára halmoztam, és széles pengéjű késsel alaposan összeaprítottam. Lábasba húzva kevés vizet öntöttem rá - kb. félig lepte el, de keveréssel biztosítottam, hogy mindenhol érje nedvesség. Egy jó órát állt, ezalatt felszívta az összes levet. Őrölt fahéjjal és egy kevés őrölt szegfűszeggel ízesítettem, majd alágyújtottam. 1 csapott teáskanál keményítőt feloldottam pici vízben, majd ezt is hozzáadtam. Valamint belereszeltem 1/2 citrom héjából a sárga részt, és kóstolás után úgy döntöttem, hogy 1 evőkanál citromlevet is elbír. Gyakori kevergetés mellett összefőztem, majd hagytam kihűlni. Végül kis, egyfalatos golyókat formáztam belőle (nekem kb. 40 darab lett).

Az íze teljesen rendben van (főleg, hogy a mézet kihagytam - az aszalt gyümölcs bőven elég édes, még áztatva is - és inkább egy kis citromlevet tettem helyette), az állaga viszont nem éppen szaloncukornak való, mint ami az eredeti recept szerint lenne. Ez most csak kísérleti fél adag volt, és eleve nem szándékoztam becsomagolni, de úgy látom, nem is igazán alkalmas arra. Ráadásul szerintem erősen aggályos az eltarthatósága, és nem a falánkságom, hanem a nedvességtartalma miatt. Álltában szikkadt ugyan valamennyit, de természetesen nem becsomagolva.

Forrás: Ízek és érzések magazin, 2009. december-január

Idő: kb. 2,5-3 óra elteltével lehet enni (bár másnapra simul össze igazán az íze), de a munka jóval kevesebb vele, összesen kb. fél óra
Pénz: 250 Ft a fenti mennyiség
Ebben most alulmaradtak a hazai hozzávalók; a mazsola, citrom, fűszerek mind messziről jöttek.

3 megjegyzés:

Gitta írta...

Dulmina, ezt aztán teljesen felesleges főzni, elég az aszalt gyümölcsöket beáztatni, majd aprítógépben, vagy késsel feldarabolni. A vizet jól le kell róla csepegtetni, és akkor nem lesz annyira nedves. Ha pár szem mandulát vagy diót (esetleg kesudiót) is darálsz hozzá, akkor teljesen rendben lesz. Próbáld ki aszalt sárgabarackkal, datolyával.

Dulmina írta...

Köszönöm az ötletet, dióval igazán szimpatikusan hangzik! Most egyelőre még a saját aszalású muskotályos szilva meg alma van műsoron, de ha az elfogyott, veszek majd mást, a változatosság jegyében.

Na, ennyit a szép színes magazin receptjéről... :)))

siccike írta...

Ezt anyám is elkészítette a gyerekeknek a mikuláscsomagba szaloncukorként. A mézet ő is alapból kihagyta, mert így is elég édes volt, vizet is alig tett hozzá, viszont neki sem volt formázható. Végül belekerültek szaloncukros csomagolásba, de nagyon mállósak voltak, inkább kanalazni lehetett csak a csomagolásból.. Összességében szaloncukornak szerintem sem alkalmas... Az íze viszont isteni finom volt, a reszelt citromhéj nagyon jó aromát adott neki!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails