2010. június 30., szerda

Tárkonyos-tarhonyás zöldségegytál (vegán)

Az itthon épp fellelhető friss zöldségekből dobtam össze ezt a könnyű, de laktató nyári ebédet. A pirított zöldségek mellé házi tarhonyát szórtam, és friss tárkonnyal ízesítettem az egészet.


6 kis szem újkrumplit alaposan megmostam, majd felkockáztam. Vastag aljú, mély serpenyőben kevés olívaolajat melegítettem, majd rádobtam a krumplikockákat, és időnként megkeverve pirítgattam. Közben szintén alaposan megmostam 2 kis répát és 2 kis petrezselyemgyökeret, és a krumplihoz karikáztam. Aztán került még hozzá 1 marék zöldbab, amit a végek levágása és az esetleges szálkák lehúzása után kb. 2 centis darabokra vagdostam. (Ez összesen, csomójára egy szűk tányérnyi előkészített zöldség. A pontos összetétel természetesen tetszés szerint változtatható. Elsőnek mindenképp a krumplit érdemes beletenni, annak kell a legtöbb idő, aztán mehet a többi.) Végül hozzászórtam 1 marék tarhonyát, és ezzel is pirítottam még egy kicsit. Mikor a tarhonya is kapott egy kis színt, felöntöttem az egészet kb. 2 dl vízzel, enyhén ztam, és kis lángon, lefedve addig pároltam, amíg a tarhonya már érezhetően puhult és a krumpli is majdnem kész volt. Ekkor elzártam alatta a lángot, hozzáforgattam 2 arasznyi tárkonyág leveleit, és lefedve állni hagytam pár percig. (Más zöldfűszerrel, például egyszerűen a petrezselyem zöldjével is jó lehet, de a krumplihoz és zöldbabhoz szerintem nagyon illik a tárkony aromája is, és mivel már jól megnőtt a kertben, igazán ráfért egy kis nyírás.) Ez a mennyiség 1 bőséges adag főétel vagy 2 kis adag köret, lehet többszörözni. Én most tojásos házi tarhonyát használtam, de tojásmentes tésztával vegán fogás.

Idő: legfeljebb fél óra, és ebből csak 10 percnyi munka
Pénz: 100 Ft alatt kijön egy adag
Hazai alapanyagokból.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails