2009. július 6., hétfő

Sárgabarackos-diós fordított sütemény


A gyümölcsös alaphoz kimagoztam és negyedekbe vágtam 1 kg jó érett sárgabarackot, majd kanállal hozzáforgattam 2 evőkanál barnacukrot, 1 teáskanál vanília kivonatot, fél marék durvára vágott diót és másfél evőkanál kukoricakeményítőt.

Kivajaztam egy mély sütőtálat, majd beleöntöttem a barackos keveréket. Így annak a táljában össze tudtam állítani a tésztát is: Ehhez összekevertem fél marék összevágott diót, 20 dkg teljes kiőrlésű búzalisztet, 2 evőkanál barnacukrot, csipet sót, 1/2 csomag sütőport. Tökreszelőn hozzáreszeltem 10 dkg hideg vajat, majd kézzel gyorsan összemorzsoltam az egészet. Végül hozzáadtam 1 kis pohár (175 g) kefírt, és kanállal összekevertem annyira, hogy sehol se legyenek száraz foltok benne.

A kapott lágy tésztát a sütőtálba öntöttem a barackra, és kanállal széjjelhúztam rajta. Gázsütőben a legnagyobb lángon 40 perc alatt sült készre, előmelegítés nélkül. A tésztát néztem a tetején, a barack addigra dzsemszerűvé sült az alján (a hozzákevert keményítőnek köszönhetően nem lett nagyon leves - kihűlve pedig nagyjából puding állagúra szilárdult). Langyosan és hidegen is finom volt ez az áthatóan gyümölcsös desszert. Alkalomadtán őszibarackkal is ki fogom próbálni.

A kiinduló receptet Chef Vikinél olvastam, saját ízlésemhez és aktuális lehetőségeimhez alakítva ez lett belőle.

4 megjegyzés:

Bridge írta...

Nem egy gyönyörűség (bocs) de jobban beindult a nyálelválasztásom tőle, mintha a "csudasüti" postot olvasnám :)
Remélem nem sértettelek meg vele, pont azt akartam közölni ezzel, hogy tetszik.

florentine írta...

A sárgabarack és a mák is nagyon jó páros, már én is készülök sütni egy sütit belőle.

Dulmina írta...

Bridge: Tényleg jobb ízű volt, mint ahogy kinézett :)

Florentine: A mákkészletem sajnos Szegeden maradt, így inkább feketeribizlivel hoztam össze tegnap. Recept hamarosan :) De ha lesz még barack, mire hozzájutok a mákhoz, olyan is lesz még ebben a szezonban!

Tonyó írta...

Dijal jelöltem a blogod mert nagyon jó sokat tanultam belölle! Köszönöm!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails