2010. március 17., szerda

Áfonyás-mákos keksz

Könnyű, ropogósan omlós, kellemesen mákos kekszek, ezúttal áfonyával.


Lágy, de tiszta kézhez nem ragadó tésztát készítettem az alábbiakból:
  • 10 dkg puha vaj
  • 12 dkg darált mák
  • 12 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 12 dkg étkezési keményítő
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 2 evőkanál méz (édesszájúaknak picit több)
  • 2 kis narancs és 1/2 citrom kifacsart és leszűrt leve (kb. 1 dl folyadék - szükség esetén vízzel ki lehet pótolni)
Keksznyomóba töltöttem, és kikent tepsire kis korongokat nyomtam belőle, majd mindegyiknek egy-egy darabka aszalt áfonyát nyomtam a közepébe (kb. 5 dkg áfonya fogyott az összesre, ami most 77 darab lett). 180 fokon 15 perc alatt sült meg egy-egy menet; amikor láthatóan barnul a széle, akkor jó.

Már Flat-Cat-nél kinéztem ezt a receptet, aztán nemrég Jókaja is megerősített benne, hogy jó ötlet lesz kipróbálni. Persze nem én lennék, ha nem szabtam volna át a keksznyomóhoz :) Áfonya helyett aszalt meggyel, vagy esetleg meggylekvárral is el bírom képzelni (valahogy így).

Idő: 1 órán belül megvan sütéssel együtt
Pénz: kb. 600 Forint a fenti mennyiség
A déligyümölcsök kivételével hazaiból.

8 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon guszták

Ottis írta...

Nagyon guszta!

Vike írta...

Nagyon jól hangzik. Hogyan tudom kinyomtatni a receptet? Eddig simán kijelöltem, majd kimásoltam word-be és onnan nyomtattam. De most le van tiltva. Legalábbis nálam. Van valami megoldás a teljes weblap nyomtatáson kívül?

Dulmina írta...

Az utóbbi idők sorozatos lopásai miatt lett egyelőre a tiltás, még keresem a kevésbé "baltás" megoldást, ami a normál felhasználókat nem zavarja.

Én egyébként sose nyomtatom ki a kinézett recepteket, csak a linket mentem el, és megvalósítás előtt kijegyzetelem (legfőképp a hozzávalókat).

Flat Cat írta...

Örülök, hogy tetszett az összeállítás, és annak is örülök, hogy átalakítottad! :) Ugyanis nekem is van keksznyomóm! :)

Daisy írta...

Éppen most akartam kinyomtatni az összefoglalódat is, mert a múltkor kikínlódtam a sütési megoldást , mire rájöttem, hogy csak zsírozott tepsire lehet nyomni a kekszeket. Elfelejtettem, hogy mit írtál és a konyhában nem tudtam utána nézni. Ezért szeretem jobban a papírokat, mint a gépet. Legalább tíz éve van keksznyomóm, de olyan régen használtam, hogy újra kellett tanulnom. A sütijeid pedig nagyon finomak.
Igaz, a másik mákos, amiben egy dl olaj van, nem akart kijönni a nyomóból, de biztosan nem jól adagoltam valamit. A sósak viszont jók lettek.

Imola írta...

A 12 dkg (!) keményítő nem tévedés? Egyáltalán miért kell bele keményítő, milyen hatása van?

Dulmina írta...

Nem tévedés, tényleg ennyit tettem bele. Talán ennek köszönhető, hogy nagyon kellemes, ropogós-omlós állagú kekszek lettek belőle (a keményítő nélküliek legalábbis nem ilyenek). Emlékeim szerint valamelyik fajta keményítőnek a dobozán írják is, hogy a süteményfélék omlósabbak lesznek, ha a liszt negyedét-felét keményítőre cseréljük bennük.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails