2010. január 27., szerda

Gyömbéres gomba rizstésztával (vegán)

Nagyobb mennyiségű friss gombához jutottam ma igen kedvező áron, így aztán gyorsan előkerestem azokat a recepteket, amelyekhez mindenképpen friss alapanyag kell, nem jó a fagyasztott vagy az üveges változat. Ami nem fogy el egy-két napon belül, azt persze majd elrakom ilyen módon a szűkösebb időkre, hiszen olyan ételek is akadnak szép számmal a repertoárban, amik ilyenből is elkészíthetőek. Most viszont ezt csináltam vacsorára a frissből:

Egy fazékban feltettem melegedni a tészta főzővizét. Amíg felforrt, előkészítettem a hozzávalókat, hogy amikor kell, minden a kezem ügyében legyen. Felcikkeztem 25 dekányi csiperkegombát. A forró vízbe beleraktam 12 dkg összetört rizstésztát, elzártam alatta a lángot, és lefedve állni hagytam. Ezután hozzáfogtam a gombasütéshez: Vastag aljú, mély serpenyőben kevés olajat forrósítottam, majd rádobtam a felcikkezett gombát, és nagy lángon, rázogatva pirítottam pár percig. Öntöttem rá kb. 1/2 dl fehérbort, 1 evőkanálnyi szójaszószt, és ízesítettem egy csapott mokkáskanálnyi őrölt gyömbérrel. Leszűrtem az időközben megpuhult tésztát, ezt is a gombához raktam, és röviden összepirítottam az egészet, egy falapáttal forgatva. Közben kóstoltam, hogy szükség esetén tegyek még hozzá az ízesítőkből. Egyszemélyes adag. A fehérborból utána is jólesett egy kis pohárral.

A kiinduló gombás receptet Jókajánál olvastam, a tésztával kiegészítve komplett vacsora lett belőle. A rizstészta pakoláskor került elő nemrég, és úgy gondoltam, hogy ehhez a kínai jellegű gombához illeni fog. Amúgy korábban durumbúzás spagettiből is készítettem már pirított tésztát hasonló módon.

Idő: kb. 20 perc
Pénz: kb. 250 Forint
A gomba és a bor hazai volt, a rizstészta kínai, a szójaszósz meg holland (ezen kicsit meglepődtem).

0 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails