2009. december 22., kedd

Sörben sült krumpli mazsolával

Ezt készítettem a zöldségegytálhoz felbontott sör másik feléből:

Szűk kilónyi krumplit meghámoztam, és tökreszelőn lereszeltem. Vastag aljú, mély serpenyőben kevés olajat forrósítottam, majd rátettem a krumplit, és időnként megkeverve enyhén átpirítottam. Ezután felöntöttem 2,5 dl világos sörrel, valamint hozzáadtam 1 kis pohár (175 g) natúr joghurtot és egy kis marék sötét mazsolát. Időnként megkeverve a krumpli megpuhulásáig sütöttem, közben némi val ízesítettem. A végére teljesen elfőtt a leve, és helyenként enyhén megpirult a krumpli. (Sütőben is lehetett volna készíteni, úgy nem igényel különösebb felügyeletet, bár valószínűleg több idő alatt készül el.) Én egytálételként ettem, de köretként is el bírom képzelni például valami füstölt húshoz. Ezen enyhén érezni a sör ízét, de nem zavaróan, a mazsola pedig remekül feldobja.

A kiindulási alap Jókaja receptje volt.

Idő: jó fél óra elteltével lehet enni, de legfeljebb 10 percnyi előkészítés a lényegi munka vele
Pénz: kb. 250 Forint a fenti mennyiség, ami 2 adag egytálétel vagy 3-4 adagnyi köret
Hazai alapanyagokból, a mazsola és a só kivételével.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails