2009. december 18., péntek

Lencsés-savanyúkáposztás egytál vagy leves

A nagy kekszsütés közepette egy egyszerű, gyors ebéd volt ma az alábbi:

Előző este beáztattam 1 bögre barna lencsét. Másnap leöntöttem róla az áztatóvizet, majd egy közepes méretű lábasba tettem az alaposan megduzzadt magot. Utána ráterítettem egy jó adag házi savanyúkáposztát (egy literes tál teli volt vele, de persze nem beletömörítve, hanem csak úgy lazán). Ráöntöttem 1 üveg (330 ml) lecsó-szószt, valamint felöntöttem annyi vízzel, hogy majdnem ellepje a folyadék a káposztát is (így egytálételnyi sűrűségű lesz a végén, de ízlés szerint lehet bővebb lére is engedni). Fűszereztem val (csak csínján, mert a káposztában is van valamennyi), frissen darált tarkaborssal, 2 babérlevéllel és 4 szem szegfűszeggel. Felforraltam, majd kis lángon, lefedve a lencse megpuhulásáig főztem (kb. 20 perc, nem kell szétfőzni). Ez a mennyiség 3 adag egytálétel (levesnek nyilván több, attól függően, hogy mennyire tartalmasra szeretnénk).

Én így vegán változatban ettem, de mindenevőknek illik hozzá valamilyen füstölt húsféle. Ha ezt nem "központilag" főzzük bele, hanem külön készítjük el és tálaláskor adjuk hozzá, azzal mindenkinek a kedvére teszünk egy közös étkezéskor.

Az alapötletet Jókaja receptje adta.

Idő: fél órán belül lehet enni, de csak néhány perc munka felrakni
Pénz: kb. 200 Forint a fenti mennyiség
Hazai alapanyagokból és házi félkészekből.

0 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails